7 redenen om een bedrijfsevenement te organiseren

 

Waarom is het organiseren van een bedrijfsevenement belangrijk?

Elke dag worden uw klanten en medewerkers overladen met informatie en vragen. Bij klanten hebben direct mailing campagnes en nieuwsbrieven aan attentie waarde verloren. Bij veel bedrijven valt de personeelsvereniging uiteen. Een tevreden medewerker is net zo belangrijk als een tevreden klant. Als het intern bij een bedrijf niet goed loopt dan zal dit ook extern bij een bedrijf merkbaar worden. Een bedrijfsevenement kan een deel van de oplossing zijn, waarvoor medewerkers en klanten kunnen worden uitgenodigd. Een inhoudelijk sterk evenement – met goede boodschap – kan zorgen voor meer tevreden klanten en medewerkers.

Gemotiveerde werknemers en positieve reacties van klanten is toch wat iedere werkgever wil? In deze blog nemen we 7 redenen door om vooral een bedrijfsevenement te organiseren!

Verbeter de resultaten middels een bedrijfsevenement

Reden 1 : De verhoging van resultaten op de werkvloer

Een normale werkdag van 8 uur per dag, de hele dag informatie binnenkrijgen en steeds hetzelfde verhaal. Werknemers of collega’s kunnen hierdoor minder gemotiveerd raken. Een bedrijfsevenement in de vorm van een bedrijfsuitje of teamuitje kan daarom een groot aandeel hebben in het motiveren van medewerkers en collega’s.

Als mensen samen een bijzondere en onvergetelijke activiteit/ervaring meemaken kan dat zorgen voor een positieve werksfeer. Zonder een goede werksfeer behaal je als bedrijf zijnde weinig positieve resultaten, om dit te voorkomen is het belangrijk om een event te organiseren waardoor de resultaten op de werkvloer worden verbeterd en iedereen alles eruit kan halen wat erin zit!

Je kunt dit bereiken door events te organiseren zoals bijvoorbeeld een city game waar je met een team door een stad moet lopen en daar verschillende opdrachten moet uitvoeren! Ook is het leuk om een gave Buggy Teamchallenge te organiseren, dit is een heel spectaculair maar je moet ook in teamverband werken dus dat zijn eigenlijk dus 2 vliegen in 1 klap.

Een dubbeldekkerdiner als corporate bedrijfsevenement

Reden 2: Prikkelen van zintuigen

Zintuigen zijn lichaamsdelen waar je iets mee kunt horen, proeven, ruiken, voelen en zien. Uiteindelijk is er maar één manier waarbij alle zintuigen geprikkeld kunnen worden, u raadt het al: door EVENTS!

Bij een event deel je als groep veel bijzondere ervaringen en deze blijven vaak ook hangen. Doordat er meestal tegelijkertijd dingen gebeuren worden je zintuigen het meest geprikkeld! Mensen die een event hebben gehad zijn altijd hartstikke enthousiast en maken er een jaarlijks uitje van omdat er gewoon zoveel voordelen aan zitten!

Een corporate event of een dubbeldekkerdiner is hiervoor HET geschikte event, hierbij combineer je het lekkere eten met het communiceren tussen collega’s en mensen! Je prikkelt hierbij letterlijk en figuurlijk je zintuigen.

Bedrijfsevenement met Andre Kuipers als marketingtool

Reden 3: Beleven is beter dan Beloven!

Evenementen organiseren is niet alleen heel erg goed voor de teambuilding en het prikkelen van de zintuigen, het is ook één grote marketingtool. Het brengt verschillende soorten elementen bij elkaar: persoon met het bedrijf, inhoud met emoties en online met offline. 

In een tijd waarin direct mailing en nieuwsbrief campagnes niet meer opvallen, is een event een uitstekende marketingtool. De beleving die bij klanten opgewekt kan worden door een sterk programma te organiseren, passend bij de kernwaarden, uw nieuwe product of nieuwe beleid, heeft een veel grotere impact dan alle nieuwsbrief of acquisitie telefoontjes bij elkaar. De kracht van zo’n klantendag of relatie event ligt in het programma dat u organiseert.  Het bedrijfsevenement dient onderscheidend genoeg te zijn om de aandacht en aanmeldingen van uw klanten te triggeren. Het dient echter niet “over de top” te zijn, zowel qua inhoud, activiteit als locatie. De kennis en kunde van een evenementenbureau is hierin een welkome aanvulling. 

Social media is een verlengstuk van de marketing tools van bedrijven geworden. De berichten verspreiden zich zeer snel en hebben een groot (gratis!) bereik. Zelden worden doorsnee berichten of verkoopadvertenties gedeeld of “geliked” op social media. Een uniek bedrijfsevenement – bijvoorbeeld met Andre Kuipers als spreker over uw high-tech bedrijf – kan via social media een groot effect bewerkstelligen. Zo bereikt u niet alleen directe klanten en medewerkers, maar ook potentials, familie van medewerkers, branchegenoten, etc. Een bedrijfsevenement in combinatie met de kracht van internet en sociaal media is een winnende mix!

“Een bedrijfsevenement in combinatie met de kracht van internet en social media is een winnende mix” – Showtime Orange

Reden 4: Samen maak je het verschil

Het organiseren van een bedrijfsevenement leidt altijd tot een waardevol inzicht. Een event creëert nieuwe ideeën bij personen en het creëert / verbetert automatisch ook een band tussen personen. Dit kan een teamuitje, een teambuilding event, klantendag of personeelsreis zijn. 

Wanneer je mensen samenbrengt haal je meer uit een evenement en een event draagt ook bij aan het behalen van ambities en alle doelstellingen.  Je zou hierbij kunnen denken aan bijvoorbeeld een business game. Je werkt hierbij met teams en je moet hierbij nadenken over oplossingen en geldzaken etc. wat ook essentieel kan zijn voor een bedrijf!

Klantendag organiseren als marketing tool

Reden 5: Creëer ambassadeurs

De allerbeste ambassadeurs van de wereld zijn je eigen werknemers en klanten.  Ambassadeurs zijn namelijk die volgers van uw bedrijf die het aanbevelen binnen hun eigen netwerk. Ambassadeurs zijn uw ideale volgers, mensen die zo enthousiast zijn over het bedrijf of hun producten of diensten dat ze het graag aanbevelen aan hun netwerk. Een ambassadeur is het beste compliment dat je kunt krijgen, en de meest sterke marketing die je je kunt wensen! Een ambassadeur heeft namelijk geen commercieel belang en spreekt eerlijk en authentiek over het bedrijf en de producten. Ambassadeurs kunnen veel voor uw organisatie betekenen. Maar hoe creëer je een ambassadeur?

Het is niet alleen een kwestie van producten, maar ook cultuur, kwaliteit, gunfactor. Ook online kun je ambassadeurs creëren. Als je een fantastisch evenement organiseert dan zullen al je klanten, werknemers of collega’s je nog heel lang dankbaar zijn. Ze zullen waarschijnlijk hier wel over praten in hun omgeving dat zij zo’n geweldig uitje hebben gehad. En hier ook misschien nog wel over opscheppen.

Recentelijk organiseerden wij een “Wauw” bedrijfsevenement voor een goede klant. Zij wilden de verkoopmedewerkers en beste klanten belonen, en zochten een uniek programma. Wij namen hen mee vliegen met oude vliegtuigen en zelfs een Spitfire. Het was met recht een indrukwekkende dag, en de vele positieve reacties (zelfs maanden na afloop) zeggen genoeg over het gecreëerde ambassadeurschap. 

Reden 6: Offline voor online

De opkomst van internet, en dan met name social media, heeft ervoor gezorgd dat het enorm essentieel is voor bedrijven om duurzame relaties aan te gaan met klanten. Een ding dat heel belangrijk is voor een bedrijf is klantenloyaliteit! Dit verdient dan ook speciale aandacht.

Omdat iedereen in dit tijdperk erg gericht is op het internet en social media en mail etc. (online), is de behoefte aan persoonlijke contacten en relaties groter dan ooit tevoren! Tijdens een bedrijfsevenement kun je kennis delen, innovaties tonen, samen in gesprek. Onderstaande video toont hier een goed voorbeeld van. 

Je kan dus het verschil maken door een event te organiseren. Hiermee breng je mensen samen en kan je persoonlijke contacten gaan creëren.

Reden 7: Koude leads warm maken

Een event is de uitgelezen manier om actieve klanten die moeilijk zijn over te halen alsnog te overtuigen om persoonlijk in contact te komen met jou als persoon zelf, het product dat je verkoopt, het bedrijf, het merk, jouw verkopers of specialisten. In de aanloop van een evenement zijn contacten namelijk heel vanzelfsprekend en dit bevordert de band tussen bedrijf en leads.

Hierdoor bouw je ook direct al vertrouwen op. Als al het gevoel dat een lead uitgenodigd wordt voor een bedrijfsevenement, dat hij/zij ook besluit te komen. Wanneer iemand vertrouwen in je heeft dan heb je al veel bereikt, en dan kan je dus alleen maar meer bereiken! D.m.v. een bedrijfsevenement koude leads in warme leads omzetten leidt echter niet tot directe actie. Hiermee bedoelen wij dat je geduld zult moeten hebben (eerst zaaien, dan oogsten). 

Een bedrijfsevenement in de vorm van een klantendag is daarvoor ideaal. Zo organiseren wij jaarlijks veel classic car rally voor onze klanten, waarbij zij vaste klanten en een aantal interessante leads uitnodigen. Een event is dan de eerste stap naar een mogelijke samenwerking. Een bedrijfsevenement is dus niet gericht op korte termijn marketing, maar op lange termijn marketing. De kracht zit in de  herhaling: hoe vaker je contact / actie onderneemt hoe meer je een reputatie opbouwt met kans op succes. 

Klantendag organiseren

Een bedrijfsevenement organiseren: waarom?

In essentie blijkt uit de bovenstaande 7 redenen een strijd om de aandacht van uw doelgroepen te trekken. Steeds meer bedrijven kiezen voor andere communicatiemiddelen dan zij voorheen deden. De “ouderwetse” middelen nemen in effect af; en dus is het tijd om op te vallen.  Er speelt echter ook een tijd van innovatie, co-creatie, kennis delen en een goed beeld creëren voor de doelgroep.

Dit verklaart waarom een bedrijfsevenement een belangrijke plaats gekregen heeft binnen de nieuwe marketing. Events kunnen worden ingezet als belangrijk onderdeel van het marketing- en communicatiebeleid voor bedrijven, producten en diensten. Het bedrijf zet een event in hulpmiddel om doelen te bereiken. Het is belangrijk dat de boodschap die je wilt afgeven goed overkomt, daarom is het belangrijk dat je vooraf duidelijke en meetbare doelstellingen formuleert. 

Hoe u zo’n klantendag of corporate event opzet, leest u in deze blog >>

Showtime als evenementenbureau voor uw bedrijfsevenementen

Wij hopen dat u een goed beeld heeft gekregen van de redenen van een bedrijfsevenement. Ongeacht of dit een bedrijfsuitje, klantendag of personeelsreis is:  er is altijd een doelstelling waarvoor een event het juiste middel is. Heeft u vragen, of juist hulp nodig, dan helpen onze event specialisten u graag!  Bel ons gerust via 074 – 256 98 98 en stel je vragen!

Showtime Orange

Lees meer interessante blogs:

 

Jubileumfeest organiseren van A tot Z: handige checklist

Jubileumfeest organiseren van A tot Z: handige checklist

Jubileumfeest voor je bedrijf: onze tips en ideeën Onze tips & ideeën om van uw jubileumfeest / bedrijfsjubileum een succes te maken Een bedrijfsjubileum is een belangrijke mijlpaal die de historie, successen en medewerkers van je onderneming markeert. Het vieren...

Het belang van bedrijfsevents: verbinding, trots en samenwerking

Het belang van bedrijfsevents: verbinding, trots en samenwerking

Het belang van bedrijfsevents: werken aan verbinding, trots en samenwerking binnen je organisatie door samen geweldige momenten te beleven In deze blog gaan we in op het belang van bedrijfsevents en de  gepaarde gaande impact op verbinding, waardering & WIJ gevoel...

Congres organiseren: het échte voordeel van congressen

Congres organiseren: het échte voordeel van congressen

Congres organiseren: de absolute voordelen van congressen Het belang van een zakelijk congres organiseren voor u en uw  organisatie. Wij helpen u!   Wil je binnenkort een congres organiseren? Of een congres bijwonen? Binnen de dynamische wereld van hedendaagse...

Vrijblijvend meer info ontvangen?

We zien je reactie graag tegemoet!

Je naam(Vereist)
Je e-mailadres(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.