
Wilt u binnenkort een jubileumfeest organiseren voor het bedrijf? Lees hier alle tips en ideeën waarom én hoe je een jubileum feest zou moeten organiseren.
5-jarig bestaan, 10-jarig bestaan of 25-jarig bestaan?
U heeft samen een mijlpaal te vieren? Vier het dan ook samen 🙂 Uw bedrijf kan 5 jaar bestaan, 10 jaar bestaan, 25 jarig bestaan van het bedrijf tot wel 50 of 75 jarig bestaan. Kijk eens om u heen hoeveel bedrijven het jubileum van het bedrijf vieren. Het is als een bijzondere verjaardag en het beste kun je zo’n mijlpaal dan ook vieren met klanten en personeel. Het is namelijk een unieke kans om je reputatie en zichtbaarheid te vergroten. Laat er een mooie fotoreputatie van maken en plaats dit op social media en/of nodig de pers uit.
Een feest met een positieve uitstraling
Hoe meer mensen het zien hoe meer er over uw bedrijf gepraat zal worden. In het bedrijfsleven gaat het immers om zien en gezien worden. Met een jubileum te vieren heeft u de uitgelezen kans om hier voor te zorgen. Het vieren van een jubileum gebeurt namelijk niet elk jaar. Een speciaal moment verdient speciale aandacht.
Een jubileum vieren is een positief signaal
Het vieren van een mijlpaal geeft ook een goed signaal af aan alle werknemers. Het is een vorm van waardering naar de werknemers. Een welkomstwoord op het feest door de directie is dan ook aan te raden: bedank je werknemers en je klantenrelaties, want mede dankzij hen kan dit jubileum gevierd worden. Ook is het leuk om één of meerdere van de collega’s hierbij te betrekken (bijvoorbeeld diegene die er het langst werkt). Het is vaak een leuk idee om hem / haar een stukje te laten vertellen hoe het er vroeger aan toe ging (en uiteraard hoe “state of the art” het tegenwoordig is). Dit zou je ook uitstekend met één van uw klanten kunnen doen. Zo vergroot je de betrokkenheid en word het jubileumfeest een stuk persoonlijker. Eén tip: houdt er wel rekening mee dat woordjes niet te lang duren. Zo houd je de aandacht van de gasten er bij.
Een jubileumfeest om vooruit te blikken
Tijdens het woordje van de directie kun je ook vooruit blikken naar de toekomst: wat gaat er komende jaar (ten positieve) veranderen? Soms kan een jubileumfeest ook gecombineerd worden met een opening van een nieuw pand. Ook het vooruitwerken naar een nieuw gezamenlijk doel (iets waar je naar toe wilt werken), is een aanrader. Zo geef je ambitie weer, motiveer je je personeel ook weer om op deze voet door te blijven werken. Zo zorgt een jubileumfeest voor een positief signaal!
Waarom zou u het jubileumfeest laten organiseren door een evenementenbureau?
Je kunt natuurlijk zelf het jubileumfeest organiseren. Dit scheelt in de kosten die een evenementenbureau maakt. Maar vaak wordt er onderschat wat er allemaal bij komt kijken. Het inhuren van een evenementenbureau wordt snel terug verdient in de creativiteit én de tijd die u er zelf in moet steken. Om niet te spreken over de zorgen die er allemaal bij komen kijken en de dingen waar je allemaal “onverwacht” nog aan moet denken. Een ervaren eventmanager zei ooit: organiseren kost altijd meer tijd dan u dacht, en dubbel zoveel tijd als wat de directie dacht!
Een ervaren bureau denkt mee met uw jubileumfeest
Een ervaren evenementenbureau heeft ervaring met deze én andere soorten events. Zo komt het beste bijeen en kunnen zij u precies adviseren wat wel en wat vooral niet moet gebeuren op een jubileumfeest. Denk bijvoorbeeld eens aan een creatief idee, waar gaat het jubileumfeest plaatsvinden, hoe kleedt u de ruimte aan, wat voor een muziek moet er gespeeld worden en wie zorgt ervoor dat alles vlekkeloos verloopt deze avond? Om nog niet te spreken over de lange intakes met leveranciers (welke leveranciers zijn eigenlijk de juiste voor uw event?) en de coördinatie op de dag zelf. En dit zijn maar een vijftal kleine dingen waar aan gedacht moet worden. Als u geen persoon in dienst heeft die hier ervaring in heeft is het de vraag of het een groot succes wordt. Vaak horen we dat iemand van het bedrijf “even” wordt aangewezen om het jubileumfeest te organiseren. Deze klus kun je er niet “even” bij doen, het is daadwerkelijk een professionele dagtaak.
Nog lang over het feest napraten…
Iedereen wil graag dat er na afloop van een jubileumfeest nog lang over na wordt gepraat, door zowel de werknemers als door de klantenkring. Dus dit moet tot in de puntjes worden geregeld, en daarom is het verstandig om een goed en ervaren evenementenbureau in te huren voor deze klus.
Wilt u weten waar u op moet letten bij het inhuren van een evenementenbureau? Lees hier >>
Wat mag je van een evenementenbureau verwachten?
Als u een goed en ervaren evenementenbureau in de arm neemt kost dit uiteraard geld. Deze kosten vertalen zich terug in diverse aspecten: een evenementenbureau neemt de last van uw schouders (denk bijvoorbeeld aan alle tijd die u zelf zou moeten besteden aan het organiseren van het feest). Maar ook: met een bureau weet je zeker dat de belangrijkste aspecten afgedekt zijn. Denkt uw medewerker wel aan alle onderdelen die nodig zijn om een goed en onvergetelijk jubileumfeest te organiseren? Of blijkt op de dag zelf dat er te weinig stroom is? Geen slecht weer alternatief? Niet gedacht aan dieetmogelijkheden? Bij de entree geen gastenboek? Etc.
Meest belangrijk: een creatief idee
een goed evenementenbureau adviseert u over een creatief idee, waarmee uw een bijzonder jubileumfeest zult beleven. Dit kan zich terugvertalen in een bijzondere de locatie (zie verderop), advies over slimme aanpak van de kosten, WKR (werkkostenregeling) en wel/niet aftrekbaar, het maken van een goed draaiboek en diverse tips waar u normaal gesproken niet aan denkt. U geeft uw wensen aan en wij maken er een onvergetelijk jubileumfeest op maat van. Wij regelen de muziek, de locatie, het eten, het drinken, denken aan alles en op de avond zelf hoeft u zelf nergens bij na te denken.
U hoeft alleen maar te genieten van een onvergetelijk jubileumfeest. Geen zorgen, geen vragen, geen deadlines en geen geregel op de avond zelf. Alleen voor de ontzorging is het huren van een evenementenbureau reeds een aanrader.
Jubileumfeest op eigen locatie?
Houdt u uw jubileumfeest op eigen locatie, of gaat u naar een unieke plek om nooit te vergeten? Zo organiseerden wij recent een jubileumfeest én open dag inéén in het eigen bedrijfspand. Wij verzorgen graag alles van A – Z: de aankleding, het meubilair, de muziek, de programma invulling, cateraar, tot de volledige voorbereiding en begeleiding van het event. Omdat het event op eigen terrein wordt georganiseerd is dit mogelijk binnen de WKR. Wij helpen u om de eigen bedrijfshal of kantine met de juiste aankleding om te toveren tot een echte feestlocatie.
Bekijk hier onze mogelijkheden voor een feest op locatie >>
Voorbeeld van een jubileumfeest op locatie
Nog een voorbeeld uit de praktijk: afgelopen jaar hebben wij voor een groot bedrijf een jubileumfeest mogen organiseren op een unieke locatie (Aviodrome in Lelystad). Deze entourage is voor de gasten niet meer uit het geheugen te wissen. Verschillende zalen met verschillende artiesten, elke zaal is anders, elke zaal heeft een ander thema zo is er voor ieder wat wils en voor iedereen onvergetelijk. Hier wordt nog lang over nagepraat.
Dit feest is te lezen bij de referenties op onze website, of klik hier >>
Wilt u meer weten over de mogelijkheden van een jubileumfeest?? Neem gerust contact met ons op, of bel voor direct advies 074 – 256 98 98. Wij wensen je veel plezier bij het organiseren van uw jubileumfeest!

Lees meer interessante blogs:
Jubileumfeest organiseren van A tot Z: handige checklist
Jubileumfeest voor je bedrijf: onze tips en ideeën Onze tips & ideeën om van uw jubileumfeest / bedrijfsjubileum een succes te maken Een bedrijfsjubileum is een belangrijke mijlpaal die de historie, successen en medewerkers van je onderneming markeert. Het vieren...
Het belang van bedrijfsevents: verbinding, trots en samenwerking
Het belang van bedrijfsevents: werken aan verbinding, trots en samenwerking binnen je organisatie door samen geweldige momenten te beleven In deze blog gaan we in op het belang van bedrijfsevents en de gepaarde gaande impact op verbinding, waardering & WIJ gevoel...
Congres organiseren: het échte voordeel van congressen
Congres organiseren: de absolute voordelen van congressen Het belang van een zakelijk congres organiseren voor u en uw organisatie. Wij helpen u! Wil je binnenkort een congres organiseren? Of een congres bijwonen? Binnen de dynamische wereld van hedendaagse...