
Open Huis op eigen locatie Urenco
Investeren in medewerkers – en het daaraan verbonden gezin – vindt Urenco Nederland BV belangrijk. Urenco behoort tot een zeer select gezelschap aan multinational bedrijven welke uranium verrijken voor gebruik in kerncentrales. Dit betekent enerzijds dat er strenge eisen verbonden zijn aan het organiseren van events, maar anderszijds ook dat partners en kinderen doorgaans niet ‘even’ het werk van gezinsleden kunnen bekijken.
Urenco Nederland BV wil werknemers en gezinsleden de mogelijkheid bieden de werkplaatsen te bezichtigen, en bovendien de onderlinge familiaire sfeer versterken. Na het winnen van de pitch startte Showtime met de organisatie van een Familie Event voor de 650 medewerkers met gezinsleden. Kernwaarden daarbij zijn het bereiken van alle medewerkers, alle lagen van de organisatie, het binden van de kinderen, het (onder toezicht) tonen van de werkplekken en een gezellig samenzijn op het eigen (afgesloten) bedrijfsterrein. Vanwege de ploegendienst diende het event bovendien twee shifts te overbruggen.
“Een openbare recensie heeft Urenco – conform het communicatiebeleid – niet af mogen geven. Uiteraard heeft een uitgebreide prive evaluatie met de projectgroep van Urenco Nederland BV plaatsgevonden. Alle reacties – zonder uitzondering – waren zeer positief. Niet voor niets werden 450 gasten verwacht, maar ontving Urenco uiteindelijk ruim 600 aanmeldingen. Vraag ons gerust naar meer reacties over dit event; we vertellen er graag over.”
Open Huis op eigen locatie voor jong & oud!
- Groepsgrootte: 650 personen (500 volwassenen, 150 kinderen)
- Locatie: Eigen locatie Urenco, Almelo
- Gelegenheid; Open Huis; Bedrijfsevenement op maat
- Programma: Familiedag op eigen locatie


Het winnende programma van Showtime was eenvoudig maar krachtig: een Festival sfeer voor jong en oud. Vanaf dag 1 werden medewerkers uitgenodigd met een gepersonaliseerd Festival Ticket, en ontdekten zij een breedschalig opgezet programma. In kleine standjes konden kinderen graffiti leren spuiten, voetbal doelpunten maken, schminken, dobberen in bootjes, pannenkoeken eten en relaxen op de bankjes.
Tent, aankleding, meubilair, activiteiten, catering en meer

De oudere aanwezigen troffen doel bij het Levend tafelvoetbalspel, de Formule 1 simulator, goochelaars, rondleiding met authentiek Bello treintje tot de informele lounge corner met barretjes, statafels en bankjes. De Food Corner was exact zoals het Festival betaamt: pizza punten, hamburgers, patat, pannenkoeken tot het grillen op de BBQ.
De verwachting was 450 gasten: het werden er 650

Juist de variatie in activiteiten – passend binnen het feestelijke Festival thema – zorgden voor een ongedwongen sfeer. De mogelijkheid om de werkplekken te bekijken, de bedrijfsactiviteiten nader te aanschouwen en informeel bij te praten zorgden voor de gewenste familiaire sfeer.
Sfeer impressie





